lördag 2 april 2011

Jaget å den 7:e Oktober


Hej allihop. Jag heter Martin och en gång i tiden bloggade jag en del på den här sidan. Tänkte återuppta den grejen lite grann nu, och berätta lite vad jag pysslar med numera.

Bilden ovan visar ett försök att strukturera berättelsen i mitt projektarbete. Ni vet, det där med bunkern. Just nu brottas jag lite med balansen mellan spännande, karaktärsdriven handling - sånt som gör att man vill läsa en serie - och att försöka förmedla mer teoretiska idéer om "den arkitektoniska miljöns inverkan på människorna som vistas där". Jag försöker foga samman dessa delar på ett naturligt sätt, och hoppas att det blir bra.

Annars har jag börjat jobba på min Jaget-serie till SPX. Jaget är uppföljaren till förra årets seriekulturella höjdpunkt Detet. På min Jaget-kollega Calle Krantzs blogg får ni all info - inklusive en nedräkningsklocka till släppet och fyra reklamfilmer ihopklippta av Rickard Fornstedt. Jaget släpps lagom till SPX i Stockholm (6-9 Maj i kulturhuset) där vi kommer sälja våra alster.

På SPX kommer också den maffiga antologin 7:e Oktober att säljas. Mer än 200 sidor kvalitetsserier (varav många i färg!), varav jag bidrar med min noir-grej Inre Monolog. Intresserade får gärna höra av sig på min mail, eller helt enkelt vara på plats vid SPX - där det finns chans till signering av de medverkande!

Det var väl allt. Hoppas ha tid att blogga mer regelbundet, och eventuellt fräscha upp designen lite grann. Återkommer!

4 kommentarer:

  1. Hurra - Martin är tillbaka i bloggvärlden! :D Som vanligt jävligt roligt skrivet, har definitivt saknat uppdateringar. Tack för promotion och se nu till att skriva lite oftare än en gång i månaden! ;)

    SvaraRadera
  2. And so your back....
    from outer space...
    heiiieeyyyh...

    BRA grejer, italian stallioN! :)
    Erkänn att den där postitlappbrainstormingsverkstaden på kylskåpet är arrangerad! :D

    SvaraRadera
  3. Kul att höra från dig igen! Dina inlägg fångar alltid mitt intresse, det är intressant, roligt och har mycket substans (på riktigt)!

    Coolt att du använder dig av post-its, har aldrig provat på det själv även fast det tycks vara klassiskt... Man borde ju få asbra överblick! Vill gärna höra lite tips från dig nån gång angående det här tillvägagångssättet, hur det har funkar för dig och så :) Och ser självrfallet fram emot att läsa både Inre Monolog och din projektserie som återigen har ett asballt koncept!

    SvaraRadera
  4. Ja vi behöver mer substans så fortsätt blogga! Nu vet jag inte hur långt du har kommit men se till att rita massor med.. det är så lätt på projektarbetet att man vill skriva det perfekta manuset och så går tiden.. Gör små storyboards eller skisser på delar som du vet att du vill ha med så kan nog mycket idéer komma därifrån med.

    "den arkitektoniska miljöns inverkan på människorna som vistas där" låter intressant, känns som en idé jag själv skulle göra. Utförs det rätt kan det nog bli riktigt bra!

    SvaraRadera