onsdag 6 april 2011

Jaget-seriesida tuschad!

Håller som sagt på med min serie till fanzinet Jaget - som planeras komma ut lagom till SPX! Är klar med cirka sju sidor. Hur många sidor serien totalt kommer att bli är i nuläget okänt. Till denna serie har jag iallafall bytt redskap: från en konventionell pensel som doppas i tusch till en penselpenna med inbyggd tusch-ampull. Vilket innebär att jag slipper kladda runt med en flaskkork med halvt intorkat kinatusch. Jag älskar det. Det är en sån lättnad att bara dra linjerna och inte behöva tänka på om det är tillräckligt med tusch i penseln hela tiden. Tycker också att det blir synbart bättre med penselpennan, som jag hanterar mer avslappnat.

Här är ett smakprov, helt färskt från ljusbordet. Jag gör en fortsättning på Calle Krantz Detet-serie, och trogna läsare av den serien känner kanske igen karaktärerna. Upplägget till Jaget är ju att vi gör fortsättningar på varandras serier - och att vi inte får visa något av dem för varandra förrän det är dags att trycka. Så om ni läser detta, Rickard och Calle, så är det dags att sluta här.

2 kommentarer:

  1. Vilka riviga linjer! :D
    Grandiost!

    SvaraRadera
  2. Om tid finns får du gärna recensera pennan om några veckor. Snälla?

    SvaraRadera