torsdag 5 maj 2011

SPX-pepp!

Tänkte göra eventuella läsare av bloggen uppmärksamma på att Small Press Expo - Sveriges största internationella seriemässa - går av stapeln i Stockholm denna helg. Platsen är kulturhuset vid Sergels torg, tiden är 6-8 maj. Mer information finns här, och facebooksidan här.

Ska själv närvara vid denna händelse, och kommer sitta och sälja fanzines 10-12 och 14-16 på söndagen. Kom gärna förbi och säg hej!

Här följer några tips på grejer att inhandla (som jag själv också råkar medverka i). Här under håller jag (klädsamt webcam-skär) upp framsidorna - som inte alls görs rättvisa på bilderna.

Detet - nyutgåvan! 



Förra året sammanställde jag, Calle Krantz och Rickard Fornstedt ett fanzin kallat Detet. Försäljningen var blygsam. Recensionen i Bild och Bubbla växlade mellan sval och spydig. I den andra upplagan, som kommer finnas tillgänglig under SPX 2011, har vi hottat upp framsidan från diffust grådaskig ("stilrent", tyckte vi då) till lite fränare röd, samt lagt till citaten från den enade (entaliga) kritikerkåren. Har man inte redan köpt Detet kommer en ny chans nu - ta den!

Jaget - uppföljaren till Detet!



Till uppföjaren tog vi varandras Detet-serier och gjorde fortsättningar. Jag gjorde en uppföljare på Calles serie, Rickard teckande vidare på min och Calle gjorde fortsättningen på Rickards. Resultatet är ett nästan tre gånger så tjockt fanzin, där vi dessutom fått Oswald Atta att skriva förordet! Kommer kosta 30 spänn på SPX, och då får man alltså 68 sidor serier, delvis i färg.

7:e Oktober - den feta antologin



En antologi där tolv serieskapare (däribland undertecknad) medverkar med serier som alla utspelar sig den 7:e Oktober. En hisnande genreblandning på över 200 sidor, till stor del i färg.

Dessutom kommer jag ha med en serie i mastodont-antologin Comic Royale 5, som kommer ha ett bord väl synligt på mässgolvet.

Dessutom kommer det finnas en massa andra serier, intressanta serieskapare och snygga affischer på plats.

2 kommentarer:

  1. Hahaaa, skithärliga bilder! :D vi kommer att ha så förpillat roligt! VI är alla bröder uppå Söder!

    SvaraRadera
  2. Haha, sjukt mycket bättre SPX-inlägg än jag haha! Snyggt jobbat med beskrivningarna av alla fanzine du fått till, faktiskt utan att låta minsta pretto! Jävligt svår balansgång, men tio goa poäng! Jag ska lätt köpa Detet ;)

    SvaraRadera