torsdag 1 mars 2012

Det är höst. Det är kallt. Det är öde. Och det regnar.

Om två timmar infaller deadlinen för antologin Comic Royale. Jag har sedan någon månad skrivit på ett manus som jag tänkte skulle ligga till grund för mitt bidrag. Det blev klart nu i helgen - jag blev otroligt nöjd. Tyckte det var skitbra. Men - det var för långt. I tecknad form skulle det omfatta tjugo sidor. Minst.

Så jag försökte komma på en plan B. I måndags, på tåget mellan Stockholm och Gävle, satt jag och spånade intensivt. Plötsligt: en idé. Enkel till en början, nästan oansenlig. Men den vecklades ut efterhand, och dagen efter började jag skissa upp historien. Igår föll story-bitarna på plats, till stor del tack vare ovärdelig input från Maria och Calle.

Nu sitter jag vid scannern med femton råtuschade sidor. Jag tror de är bra, men jag vet inte säkert. De ska textas och finslipas innan jag lämnar in dem. Vet inte om jag hinner/orkar göra det ikväll, men hoppas det.

Två av sidorna, som sagt opolerade:



2 kommentarer:

  1. Jävlar vad läcker inzoomning på bilden på sida två! Den sidan har jag en känsla av att du tyckte var väldigt rolig att rita, va? ;)

    Snuskigt snabbt jobbat!

    SvaraRadera
  2. Ja, den var väldigt rolig, älskar att rita rinnande vatten! Men ödemarken med en massa kala träd på den översta sidan var inte direkt jobbig den heller :)

    SvaraRadera